Skip to main content

Sisällöntuotto on  tärkeässä roolissa nykyaikana niin someen kuin verkkosivuillekkin. Mikäli some kanavat hiljenevät viikoiksi orgaaninen näkyvyytesi kärsii sekä seuraajat kyllästyvät muuten vain.

Sama ilmiö käy verkkosivuilla kuin somessa, sillä aktiivinen sisällöntuotto parantaa sivustosi orgaanista näkyvyyttä kun sivusto laajenee ja parhaimmillaan lisätty sisältö on juuri tietyille hakusanoille suunniteltu.

Hakukoneoptimoitua sisällöntuottoa

Kaipaako yrityksesi näkyvyyttä tietyille hakusanoille tai uutta sisältöä muunmuassa referenssi luetteloon? Älä epäröi ottaa yhteyttä missään tapauksessa, sillä toteutamme kattavan sisällöntuotto analyysin, jonka pohjalta luomme sivustollesi laadukasta hakukoneoptimoitua sisällöntuottoa. Netissa.fi on ollut sisällöntuottajana kymmenissä ellei sadoissa projekteissa aina verkkosivun artikkeleista e-kirjojen naputteluun.

Hakukoneoptimoitu sisällöntuotto on aloittelijalle todella haastavaa sekä usein ei oikein osata lähestyä aihetta monesta kulmasta, ja mikä pahinta ’keyword research’ jää täysin välistä. Kun tekstit on vain fiilis pohjalla tehty ja kirjoittaja miettii vain miten hän hakisi ollaan yleensä metsässä. Analyysiimme kuuluu konsultointi, jonka jälkeen osaat ainakin etsiä tarpeelliset hakusanat ja pääset jyvälle miten löytyä hakukoneissa paremmin.

Netissa.fi palvelut alkaa aina anayylsistä siitä, että mitä myydään ja millä hakusanoilla kyseistä asiaa haetaan. Tämän lisäksi selvitämme kaikki niin sanotut ’pitkä-häntäiset’ hakusanat. Tämän tyyliset hakusanat ovat moniosaisia ja sijoittuvat usein googleen helpommin. Analyysimme tarkoitus on antaa asiakkaillemme avaimet käteen hoitaa verkkosivuston optimointi sisäisesti

Sisällöntuotto konsultointi - Kenelle?

Vaihtoehtoisesti voit ostaa kartoitetun analyysin verkkosivustosi tilanteesta ja sisällöntuotto tarpeista.

Sisällöntuottokonsultointi on tarkoitettu kaikille yrityksille joilla on verkkosivut, mutta eivät tiedä miten näkyä paremmin hakukoneissa tietyillä hakusanoilla. Sisällöntuotto analyysi on kaiken työmme perusta, sillä kaikki palvelumme joko tähtää hakukonesijotusten parantamiseen tai edullisimman ja tehokkaimman hakusanan löytämiseen google markkinointiin.

Konsultoinnin sisältö ja tavoiteet

Verkkosivun sisällöntuottokonsultoinnin tavoitteena on, että asiakas tietää projektin vaatimukset ja voi päättää toteuttaako tarvittavat muutokset sisäisesti vai ulkoistaakko työn esimerkiksi meille. 

  • Tiedä tarkasti paljonko sisältöä sivustosi vaatii
  • Tunne kilpailijoidesi sivustot paremmin
  • Opi parantamaan google näkyvyyttä
  • Opi seuraamaan hakusanojen kehitystä reaaliajassa
Ota yhteyttä niin kartoitetaan sivustosi sisällöntuotto tarpeet!

Ulkoisista sisällöntuotto

Sisällöntuoton ulkoistaminen on usein järkevää, mikäli tiedät sisällöntuottajan ottavan huomioon kaikki hakukoneoptimointiin liittyvät asiat. Optimoimaton sisältö on, kuin auto ilman moottoria sillä erotuksella, että sisältö voi myydä muillakin tavoilla kuin vain hakukoneen kautta.

Me tuotamme sisältöä aina ihmisille emmekä pelkästään hakukoneille, jolloin, outo kyllä, sisältö on myös googlelle maistuvaa pureskeltavaa. Kävijöille suunnattu ja luettavaksi tarkoitettu sisältö auttaa kävijöitä tekemään ostopäätöksen helpommin. 

Meidän kokemukset sisällöntuottajina

Olemme olleet lukuisissa isoissa ja pienissä projekteissa mukana sisällöntuottajina ja yleisimmin myyty tuotteemme onkin täysimittainen seo artikkeli, jolle hintaa kertyy muutama sata euroa, mutta tulokset puhuvat puolestaan. 

Sisältöä olemme tuottaneet monille erilaisille verkkosivustoille monille eri aloille. Olemme esimerkiksi tuottaneet SEO artikkeleita monille suomalaisille verkkokaupoille, sekä erilaisille perinteisimmille käyntikortti verkkosivustoille, joiden tarkoitus on näkyä googlessa vain yrityksen nimellä ja paikallisilla hakusanoilla.

Olemme myös tehneet paljon kansainvälistä yhteistyötä monien ulkomaalaisten yritysten kanssa, joiden sisällöntuotto tarpeet vaativat usein pitkiän tutkimuksia aiheiden tiimoilta. Olemme esimerkiksi kirjoittaneet alihankintana viimeisimpänä suurena projektina Ruotsalaiselle Mentine AB:lle laajasti aiheesta nettikasinot 2024.

Miksi sisällöntuotto on tärkeää?

Sisällöntuotto lisää näkyvyyttä kaikkialla, kuten jo aiemmin mainitsin. Mitä tulee verkkosivujen sisällöntuottoon, niin on olemassa todella monia syitä miksi sisällöntuotto on äärimmäisen loistava tapa kasvattaa liiketoimintaa netin voimalla.

Google optimoitu sisältö auttaa parhaillaan ihmisiä löytämään sinun palvelusi juuri silloin kun he sinua kaipaavat. Mikä parasta ilmaisella google haulla tullut maksava asiakas on pelkkää plussaa. Tästä voitkin laskea 1+1 miksi kaikki haluavat ison hakusanan hakujen kärkeen.

Google sijoitusten kärkeen on kuitenkin aivan armottoman pitkä matka, joten ykkösijoitusta ei kannata ensimmäisenä odotella, jos tarkkoja ollaan ei välttämättä vuosiin. Kuitenkin googlen etusivulle mahtuu onneksi 10 tulosta, joten oikein optimoitu sisältö sekä backlinkit kunnossa, niin orgaanista liikennettä on varmasti luvassa enemmän tai vähemmän ajansaatossa.

Sisältö kertoo kävijälle enemmän tuotteestasi. Hyvänä esimerkkinä optimoimamme sivusto BittiFarmi, joka myy asic louhinta koneita ja on kirjoittanut informatiivisen artikkelin siitä miten asic louhija oikeasti toimii ja näin ollen asiakas saa heti muutakin informaatiota, kuin pelkät koneen tiedot tms.

Tätä samaa kaavaa voi oikeastaan soveltaa jokaiselle verkkosivustolle alaan katsomatta.

sisällöntuotto

Mihin sisältöä pitää tuottaa?

Sisällöntuotto on todella laaja käsite ja sitä tulisikin tasaisesti puskea moniin eri lähteisiin. Kaikki lähtee verkkosivuston sisällöntuotosta kun mietitään verkkosivun optimointi mielessä, mutta pelkästään verkkosivuston sisällöntuotto ei yksin välttämättä riitä. Yrityksien tulisi nykyaikana tuottaa sisältöä myös sosiaaliseen mediaan vähintään viikoittain, mieluusti pari kertaa viikossa. Miksi?

Lue lisää sisällöntuotosta:

Some sisällöntuotto kannattaa

Sosiaalisen median sisällöntuotto seuraajillesi on suoraa mainostusta kohdeyleisölle. Sosiaalisessa mediassa seuraajat ovat todennäköisesti valmiita ostamaan tuotteita tai palveluitasi, jolloin esimerkiksi alennuskampanja osuu ihmisten silmille nopeasti. 

Lisäksi esimerkiksi facebookissa seuraajasi tykkäykset, kommentit ja jakamiset saattavat tuoda sinulle satojatuhansia näyttökertoja, joista yrityksesi löytää taas uusia potentiaalisia asiakkaita. Sosiaalisessa mediassa yrityksen brändin levittäminen onkin oikeita keinoja käyttäen alasta riippuen kuin rahasampo.